اسپاتیفای کد

  • ۰
  • ۰

HTML چیست؟

HTML مخفف عبارت Hypertext Markup Language است. این زبان در واقع یک نوع زبان نشانه‌گذاری استاندارد برای ایجاد صفحات وب و وب اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود. در واقع HTML چیست را عنصر کلیدی صفحات وب می‌دانند و تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی سایت، به شکلی به این زبان وابسته هستند.

HTML زبان استاندارد نشانه گذاری برای ایجاد صفحات وب است.

 HTML ساختار صفحات وب را با استفاده از نشانه گذاری توصیف می کند

 عناصر HTML بلوک های ساختمان صفحات HTML هستند

 عناصر HTML با برچسب ها نمایش داده می شوند

 تگ های HTML تکه هایی از محتوا مانند “عنوان”، “پاراگراف”، “جدول” و غیره را برچسب گذاری می کند

 مرورگر، تگ های اچ تی ام ال را نمایش نمی دهد، بلکه از آنها برای رندر محتوای صفحه استفاده می کند

با استفاده از این زبان و CSS چیست و جاوا اسکریپت، تکنولوژی‌های بنیادین برای شبکه جهانی وب تشکیل می‌شود. مرورگرها اسناد اچ تی ام ال را از وب سرور یا مخزن لوکال (Local) دریافت کرده و آن‌ها را به صفحات وب چند رسانه‌ای تبدیل می‌کنند. در واقع اچ تی ام ال ساختار معنایی صفحات وب را تعریف کرده و شامل مشخصات ظاهری سند است.

مولفه‌های اچ تی ام ال بلوک‌های سازنده صفحات را تشکیل می‌دهند. با استفاده از آن‌ها می‌توان تصاویر و اشیا دیگر مثل فرم‌های تعاملی را در صفحات ایجاد شده تعبیه کرد. این زبان ابزاری برای ایجاد سندهای ساختار یافته از طریق مشخص کردن معنای ساختاری برای متن مثل تیترها، پاراگراف‌ها، فهرست‌ها، لینک‌ها، نقل قول‌ها و سایر موارد ارائه می‌دهد. مولفه های اچ تی ام ال از طریق تگ‌های قرار گرفته در پرانتز شکسته مشخص می‌شوند. تگ‌هایی مانند </  img> و </  input> محتوا را به صورت مستقیم به صفحه معرفی می‌کنند. سایر تگ‌ها مانند <p>...<p/>   اطلاعات مربوط به متن سند را ارائه داده و می‌توانند سایر تگ‌ها را به عنوان مولفه‌های فرعی در خود جای دهند. مرورگرها تگ‌های اچ تی ام ال را نمایش نمی‌دهند بلکه از آن‌ها برای تفسیر محتوای صفحه بهره می‌برند.

HTML می‌تواند برنامه‌های نوشته شده به زبان اسکریپتی مانند جاوا اسکریپت را که بر رفتار و محتوای صفحات وب تاثیر می‌گذارند در خود جای دهد. استفاده از CSS ظاهر و آرایش محتوا را تعریف می‌کند. کنسرسیوم جهانی وب که استانداردهای HTML و CSS را تعریف می‌کند، از سال ۱۹۹۷ استفاده از سی اس اس را روی اچ تی ام ال ظاهری توصیه کرده است.

  • ۹۷/۱۰/۲۴
  • حسین رضایی

نظرات (۱)

  • محمدرسول رضاعلی
  • بسیار عالی. من دوست دارم اچ تی ام ال یاد بگیرم.ممنون میشم اموزشتونو ادامه بدید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی